تالاب امیرکلایه لنگرود

تالاب امیرکلایه لنگرود

تالاب بین المللی امیرکلایه در استان زیبای گیلان قرار گرفته است. اگر می خواهید سفری خاطره انگیز در دل طبیعت داشته باشید و اینکه جاهای متفاوتی را ببینید، پیشنهاد ما بازدید از تالاب امیر کلایه ای است که به عنوان جاذبه طبیعی گردشگری شمال کشور چشم هر بیننده ای را مسحور می کند.

تالاب امیر کلایه

تالاب طبیعی امیرکلایه در روستای امیرکلایه واقع شده و بدین نام نیز خوانده می شود، البته در زمان های قبل با نام شاله کل نیز نامیده می شده است. بعد از کشف جاذبه ها و ویژگی هایی مهم در این تالاب در فهرست تالاب ‌های بین‌المللی جای گرفت و اکنون محیطی برای زندگی موجودات و گیاهان و همچنین پناهگاهی برای حیات وحش تحت نظارت سازمان محیط زیست ایران است.

پوشش جانوری در منطقه تالاب بین المللی امیر کلایه

در این منطقه چندین نوع جانور نیز زندگی می کنند، عبارتند از خزندگان مانند مار آبی، سوسمار و … مورد بعدی دوزیستانی همچون قورباغه، لاک پشت و … پستاندارن نیز مانند سمور و گربه جنگلی و آبزیان نیز ۱۱ گونه هستند که مهم ترینشان اردک ماهی، سوف حاجی طو فان، سیم، کپور، لای ماهی، کلمه انول، ماهی سیم پرک، کاهی کپور، ماهی حوض وحشی، ماهی سرخ باله، ماهی ریز نقره‌ای، اسبله، گامبوزیا، رفتگر ماهی خاردار، سوزن ماهی، اردک ماهی، گاو ماهی مرمری هستند. در مورد پرندگان نیز می توان به ۱۳۳ گونه پرنده اشاره کرد. باید قدر چنین مناطقی را دانست، زیرا نعمتی ارزشمند در کشورمان هستند و تا حد امکان ازعوامل تهدید کننده دور نگه داریم.

مطالب مرتبط